LISLEBY MUSIKKORPS
Mandag 14.8. Startet vi opp igjen etter ferien. Det ble en flott øvelse, med god stemning. Tre nye dukket opp. Klarinett, trombone og slagverk.
Har du lyst til å spille med oss? Ta en tur da vel.
Sommeren 2023 gikk turen til Aalborg. Vi kjørte av sted fra Lisleby tidlig om morgenen for å rekke Göteborg-Frederikshavnferga. Vel framme i Aalborg var det fritid.
Dagen etter (fredag) hadde vi konsert på et torv. Det var mange spisesteder, og det kom også publikum tilreisende for å høre. Lørdag var det en tur til Aarhus. Vi skulle på båttur i det fine været. Mange benyttet anledningen til å besøke Den gamle by. Tilbake på hotellet fant en gjeng ut at det skulle bades. Nattbad i Limfjorden var visst veldig bra.
Søndag bar det hjemover og vi var skjønt enige om at det ikke kan gå 10 år til neste gang.
Det hører med til vårens aktiviteter å ha en institusjonskonsert eller to. Dette gjør vi ofte i forbindelse med øvelsesdagen vår.
Det er godt å få spille på sykehjemmene, spesielt når vi ser hvordan beboerne og ansatte koser seg.
Vi spilte i Sansehagene på Smedbakken og Leie sykehjem. To flotte hager å stå og spille i.
Det var mange av beboerne som nikket gjenkjennende på musikken vi spilte.
Vi hadde invitert med oss Nøkleby skolekorps til å ha konsert på Lisleby Samfunnshus denne kvelden.
En gratis konsert for Lislebys befolkning, med servering av kaker, vafler, saft og kaffe.
Det ble en hyggelig konsert.
Nøkleby åpnet, under sin dirigent Terje Adolfsen. De yngste har ikke spilt lenge, så det er imponerende hva de får til.
Lisleby musikkorps hadde så en økt med utdrag fra jubileumsturprogrammet. Lightmusikk, lydhørt og gjenkjenbart. Dirigent Terje Gravningsmyhr.
Som avslutning på konserten ble det tre fellesnummer med Nøkleby og Lisleby.
Lørdag 3. juni var det strålende vær, og perfekt for sommerkonsert.
Vi startet med konsert på torvet i Gamlebyen.
Det er alltid Frimarked i Gamlebyen på lørdager om sommeren, denne dagen intet unntak. Det var mange som stoppet opp og hørte på programmet vårt.
Vi dro deretter til Blomstertorvet i Fredrikstad Sentrum for å spille. Det ble nok en gang flere som samlet seg, og jammen dukket det ikke om en kommende brud midt under "Bruremarsjen" også.
Se gjerne bilder og litt video på våre Facebooksider
Lisleby musikkorps
Ikke nøl med å ta kontakt dersom du ønsker å bli bedre kjent med oss. Vi ønsker oss nye medlemmer, og vi ønsker oss oppdrag av ulik art.




